پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182907
پيش‌بيني بودجه 213 هزار ميلياردي براي سال آينده/افزايش حقوق کارمندان دولت کمتر از 10 درصد نخواهد بود
تاریخ انتشار : 1394/06/22 16:21:08
نمایش : 1247
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور با اعلام اينکه عيدي کارمندان دولت در سال گذشته ۶۰۳ هزار تومان بود گفت: امسال اين مبلغ ۶۸۷ هزار تومان خواهد بود و در بودجه سال آينده نيز به ۷۵۰ هزار تومان خواهد رسيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد باقر نوبخت - رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي - در يک برنامه تلويزيوني درباره ميزان افزايش حقوق کارمندان دولت براي سال آينده اظهار کرد: بر اساس پيش بيني هاي ما حقوق کمتر از 10 درصد افزايش نخواهد يافت و ميزان افزايش آن بيش از نرخ تورم خواهد بود.

 

به گزارش ايسنا نوبخت با تاکيد بر اينکه حقوق کارمندان دولت بايد عادلانه توزيع شود، افزود: سازمان مديريت و برنامه ريزي در حال بازنگري نظام پرداخت حقوق کارمندان دولت است تا در پايان برنامه ششم توسعه، ميان اشل حقوقي دستگاه ها تفاوتي نباشد.

 

به بهانه حمايت از توليد داخل، نبايد هر خودرويي را دست مردم داد

نوبخت همچنين درباره صنعت خودرو و قيمت آن گفت: دولت نماينده مردم است. مردم انتظار دارند خودرويي با کيفيت و قيمت مناسب داشته باشند، هر چند ما از صنعت خودرو حمايت مي کنيم اما نبايد کيفيت خودروهاي داخلي هر سال کمتر شود و قميت آن افزايش يابد.

 

وي ادامه داد: هر چند در اقتصاد مقاومتي تاکيد بر حمايت از کالاي توليد داخل است اما به اين بهانه نبايد هر خودرويي را دست مردم داد.

معاون رييس جمهور با اشاره به شرايط تحريم و تلاش هاي دولت براي رفع تحريم ها با منطق تصريح کرد: مجلس شوراي اسلامي براي بودجه امسال 236 ميليارد تومان منابع مصوب کرد اما شرايط تحريمي کشور باعث شد که فقط حدود 184 هزار ميليارد تومان از آن محقق شود.

نوبخت با تاکيد بر اينکه امسال سخت ترين سال بودجه کشور بوده است، افزود: هر چند ممکن است امسال نيز با محقق نشدن درآمدها مواجه باشيم اما کسري بودجه نخواهيم داشت.

 

 

پيش‌بيني بودجه 213 هزار ميلياردي براي سال آينده

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي درباره پيش بيني ها و خط مشي بودجه سال آينده گفت: پيش بيني مي کنيم بودجه سال 1395 رقمي حدود 213 هزار ميليارد تومان باشد که 166 هزار ميليارد تومان آن اعتبارات جاري و 38 هزار ميليارد تومان اعتبارات عمراني است.

سخنگوي دولت ضمن تقسيم منابع مالي خارج از کشوربه سه بخش گفت: بخشي از اين منابع، منابع ارزي دولت است که حدود شش ميليارد دلار است، بخشي از آن ذخاير بانک مرکزي با برآورد 23 ميليارد دلار است و بقيه دارائي هاي ارزي بانک مرکزي و شرکت هاي دولتي است که سرجمع اين پول ها حدود 100 ميليارد دلار تخمين زده مي شود.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي با تاکيد بر اينکه اين منابع ما را به رشد اقتصادي هشت درصدي نمي رساند، تصريح کرد: آنچه در پي آن هستيم فضايي است که با رفع تحريم ها به وجود مي آيد و تمايل بسياري از کشورها براي سرمايه گذاري در کشورمان است که مي تواند گشايشي براي کشور باشد و ما را به رشد اقتصادي بالا برساند.

وي در پايان با اشاره به نمونه گيري هر سه ماه يک بار از 60 هزار خانواده در کشور براي بررسي اشتغال در کشور اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ايران در بهار امسال در مقايسه با بهار پارسال 755 هزار نفر مشغول به کار شده اند که به علت رشد اقتصادي سه درصدي، ايجاد اين تعداد شغل در کشور طبيعي است.

انتهاي پيام/پ

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html